martes, 9 de junio de 2009

Professor Escola Llotja il·lustracio 1991-2009






En 1991 entro a treballar com ha professor de projectes d’il•lustració, amb la tasca conjuntament amb els meus companys de dotar de personalitat y professionalitat a la especialitat d’ il•lustració.
Els començaments vam entendre que per que l’especialitat fos singular i diferent a altres escoles, teníem com a deure dotar al alumnat d’un perfil al màxim de professional possible, incidint en el procés de disseny, el dibuix i el assoliment de diferents tècniques , com també saber conduir-lo al seu estil dins d’una narrativa i branca professional pròpia. Ames caldria difondre l’especialitat i el ofici d’il•lustrador. Per això en els inicis vam apostar per exposar en fires internacionals, com el Salo internacional del Còmic de Barcelona i realitzar exposicions, conferencies i publicacions. Crec que amb els anys em aconseguit un nivell excel•lent com a especialitat tant en el antic pla d’estudis , com en el Cicle formatiu de Grau Superior . Actualment som el Cicle més nombrós en quant alumnat de tota l’escola.
Penso que el que és important és ser honest amb relació a la professionalitat i amb la maduresa personal de cada alumne en adquirir els coneixements per convertir-se amb il•lustrador. El meu somni es que algun dia puguem realitzar el Cicle de grau Superior de Còmic i el de Animació, els quals puguin tenir titulació pròpia. Ja que els itineraris al meu entendre son una pèrdua de temps.

Recordo amb emoció una anècdota.

“En els cicles de conferencies que fem cada any, vam convidar a Andre Letria , un gran il•lustrador portuguès, Quan es trobava apunt de començar la conferencia em vingué tot sorprès i exaltat , i em digué que se sentia nerviós per tenir com a públic a la seva conferencia aquells dos grans il•lustradors de renom internacional . Jo no vaig caure , tan sols veia a dos bons amics i ex alumnes. En Roger Olmos i en Sergio Mora. Va ser un de aquells moments màgics que pot tenir un professor , quant et dons conta que els teus alumnes han triomfat i son coneguts internacionalment. Em va fer sentir be.”

Per les nostres aules han passat alumnes que en la actualitat son grans professionals com : Sergio Mora, Berto Martinez, Carmen Segovia, Roger Olmos, Enric Passoles , Xavier Macferson, Montse Bernal,Isabel Ferrer, Jun Matsura, Josep Rodes,Jordi Vila, Daranes, Albert Pallares i tan d’altres .

Espero que això continuí.

4 comentarios:

  1. M'han encantat les fotos!!!
    Alicia Gallego

    ResponderEliminar
  2. Jo també tinc ganes que surti aquest Cicle de Grau Superior de Còmic. M'hi veig molt bé donant-hi classes! ;)

    ResponderEliminar
  3. “En els cicles de conferencies que fem cada any, vam convidar a Andre Letria , un gran il•lustrador portuguès, Quan es trobava apunt de començar la conferencia em vingué tot sorprès i exaltat , i em digué que se sentia nerviós per tenir com a públic a la seva conferencia aquells dos grans il•lustradors de renom internacional . Jo no vaig caure , tan sols veia a dos bons amics i ex alumnes. En Roger Olmos i en Sergio Mora. Va ser un de aquells moments màgics que pot tenir un professor , quant et dons conta que els teus alumnes han triomfat i son coneguts internacionalment. Em va fer sentir be.”
    Ahir precisament és el que em vas dir! :)
    Endavant, a seguir creant futurs professionals. Ha estat molt guai tenir-te de profe, espero conseguir el que em vas dir
    petons!
    Marta

    ResponderEliminar
  4. me acuerdo de todos los detalles, gracias a ti, profe, Toni, me habeis introducido en un mundo que jamas imaginaria, poder entrar por mi propio merito. Gracias

    ResponderEliminar